Tuesday 30 August 2016

Augustus + Bout of Books 17..0 Wrap up

Een dagje te laat maar bij deze toch nog de wrap up van de maand Augustus en de Bout of Books 17.0 read-a-thon.
Ik heb deze maand slechts 2 boeken uit gelezen, wat echt bitter weinig is. Bij gevolg was dus ook de read-a-thon een complete flop. Ja ik had waarschijnlijk veel meer kunnen lezen, als ik niet zo was afgleid (dat vierde seizoen van Grimm is gewoon epic). Maar gedane zaken nemen geen keer, zoals ze dat wel eens zeggen en dus volgen hier mijn gedachten over de twee boeken die ik wel uit las.

Harry Potter and the cursed child – JK Rowling & Jack Thorne
Over dit boek heb ik een volledige review geschreven. Die vind je hier.
Maar even in het kort:
The cursed child voelt erg fan-fiction achtigaan maar is daarom niet minder goed. Ja, de personages die we kennen zijn in negentien jaar tijd wat veranderd en voelen daarom vreemd aan maar vraag je eens af: Hoe was jij 10 jaar geleden? Of 5 jaar?
Al bij al is the cursed child een leuk boek om te lezen en is het fijn om weer terug te kunnen keren naar onze favoriete magische wereld. Is het harry Potter? Nee, maar dat hoeft het ook niet te zijn.

Interview met een onsterfelijke – Anne Rice
Dit boek heb ik door de jaren heen verschillende keren vastgenomen en weer neer gelegd en deze maand dacht ik: Het word eens eindelijk tijd. Dus heb ik het helemaal gelezen.
Ik stootte al gauw op hetzelfde probleem dat mij voordien weerhield van het helemaal uit te lezen. Namelijk dat het verhaal heel erg traag vooruitgaat. Er word in het begin ook niets gezegd over het eind of waar het verhaal naartoe gaat, waardoor er geen echte drijfveer is om te blijven lezen. Uiteindelijk heb ik het enkel uit gelezen om het uit de weg te hebben en niet omdat ik zo graag wilde weten wat er verder zou gebeuren. Wat ook metteen de reden is dat ik amper twee boeken heb kunnen lezen deze maand.
Het verhaal van Louis de vampier is traag, onrelevant en botweg saai. Met twee sterren op goodreads is dit zo goed als het slechts scorende boek dat ik dit jaar las.


Na “interview met een onsterfelijke” ben ik eindelijk in The Host van Stephenie Meyer begonnen, dat ik moest lezen voor het leesclubje. Helaas ben ik gestrand op pagina 188, de review hiervoor zal dus voor volgende maand zijn. Ik hoop dit boek snel te kunnen uitlezen en vervolgens de film te kijken.

No comments:

Post a Comment