Monday 4 July 2016

Juni Wrap up

Nee, ik heb deze maand niet zoveel boeken gelezen als in Mei (dat waren er namelijk maar liefst acht). Deze maand daarentegen heb ik slecht twee en een half boek gelezen, en dan nog niet eens erg dikke. Daarom zal dit waarschijnlijk een zeer kort blogbericht worden. Maar … voordat we het al over het eind hebben, zullen we maar eerst beginnen:

Het eerste boek dat ik las deze maand was Gebr. door Ted van Lieshout.
Dit boek dat trouwens heel erg kort is, het telt slechts 158 pagina’s, net te veel voor mijn puntje lees een boek dat korter is dan 150 pagina’s dus. Gebr. Is een prachtige monoloog als het ware van de ene broer naar de andere. Luuk begint aan een reddingsactie om het dagboek van zijn broer uit handen van hun moeder te houden. Marius is al een half jaar dood en morgen is de eerste verjaardag die hij niet zelf meer mee zal maken. En voordat zijn moeder al Marius’ gedachten en gevoelens kan verbranden, besluit Luuk zijn hart nog even te luchten aan zijn jongere broer en zo het dagboek te redden.
Dit is geen boek dat ik in de boekenwinkel zou vastnemen en denken: Dat ziet er cool uit. Dit neem ik.  Integendeel, dit boek is zo klein dat ik wet waarschijnlijk niet eens had zien liggen. Maar door een gelukkig toeval is dit boek toch in mijn bezit beland en ik heb er helemaal geen spijt van. Het is een prachtig verhaal over liefde, familie en gemis. Een echte aanrader!

Vervolgens las ik Warm Bodies door Isaac Marion voor mijn leesgroep.
Toen ik aan dit boek begon had ik wel al een idee van wat ik kon verwachten. Ik had namelijk de film al gezien. Natuurlijk is een boek en een film helemaal niet hetzelfde, al heeft het dezelfde titel en verhaallijn. Warm bodies was wel een van de betere verfilmingen die ik al gezien heb. Uiteraard is het boek veel uitgebreider en worden er regelmatig hele passages weggelaten in de film maar dat kan je namelijk niet vermijden.
Warm bodies verteld het verhaal van R, een zombie die helemaal geen zombie wil zijn en als hij op een dg Julie ontmoet lijkt dat plots tot één van de mogelijkheden te behoren.
Ik heb dit boek met plezier gelezen en zou het aanraden aan iedereen die van zombies, apocalyptische verhalen en liefde houdt.


Tenslotte ben ik nog aan Paper towns door John Green begonnen, maar daarmee ben ik slechts op pagina 70 geraakt. Deze en de twee andere boeken die ik deze maand nog wou lezen, verhuizen dus mee naar Juli. Hopelijk kan ik volgende maand wat inhalen.

No comments:

Post a Comment