Monday 18 July 2016

Booktube-a-thon 2016 TBR

Hallo, hier ben ik weer! Vandaag is de officiele start van de jaarlijkse Booktube-a-thon en ik doe mee. Joepie!! Meer info of-ver de booktube-a-thon vind je hier.  Uiteraard hebben we voor elke geslaagde read-a-thon ook een Tob e read lijstje nodig en dat krijgen jullie vandaag van mij. Volgende week laat ik weten hoe het ging.

Challenge nummer 1: Lees een boek met geel op de cover
Hiervoor heb ik gekozen voor ‘De kleine prins’ door : Antoine de Saint-ExupĂ©ry. Dit korte boekje heb ik altijd al willen lezen en nu leek me het perfecte moment. Als kind las mijn leerkracht wel eens voor uit dit boek maar het enige dat daar eigenlijk van blijven hangen is, is dit liedje. Dus werd het eens hoog tijd om daar wat aan te doen.

Challenge nummer 2: Lees een boek enkel na zonsondergang.
Voor deze opdracht ga ik voor ‘Parcival’ door Jaap ter haar. Ik weet niet in hoeverre ik hierin zal slagen, de zon gaat namelijk onder om 22u in deze tijd van het jaar en ik weet niet hoeveel ik daarna nog zal lezen, maar ik kan het in elk geval proberen, niet?

Challenge nummer 3: Lees een boek dat je ontdekte door Booktube.
Voor dit puntje koos ik ‘Daughter of smoke and bone’ door Laini Taylor. Ik weet niet meer waar het boek precies over gaat. De enige reden dat ik dit boek heb gekocht was de titel. Ik had hem al een paar keer horen noemen in verschillende booktube-filmpjes en ik besloot hem dan maar gewoon te kopen. Het is ook het enige boek dat nog ongelezen in mijnkast staat dat ik door booktube heb gekocht dus die keuze was snel gemaakt.

Challenge nummer 4: Lees een boek door een van je favoriete schrijvers.
Hier had ik een beetje hetzelfde voor als bij het vorige puntje. Alle boeken die ik bezit van mijn favo schrijvers, heb ik ook gelezen. Behalve ‘The ocean at the end of the lane’ door Neil Gaiman. Dit word dan ook mijn boek voor deze opdracht.

Challenge nummer 5: Lees een boek dat ouder is dan jij.
Hiervoor moest ik niet zo heel ver zoeken. Ik ben namelijk maar 21 jaar oud dus een ouder boek vinden is niet zo heel erg moeilijk. Dus, opnieuw ging ik door mijn boekenplanken, opzoek naar een boek ouder dan mij, dat ik nog niet heb gelezen. Liefst ook geen te dik boek dus ‘De klokkenluider van de notre damme’ en ‘le mort d’Arthur’ vielen al af. Toek kwam ik bij het boek dat ik uiteindelijk koos: ‘The strange case of Dr. Jekyll and Mr. Hyde’ door Robert Louis Stevenson.

Challenge nummer 6: Lees en kijk een boek naar film vertaling.
Hiervoor was de keus snel gemaakt, ‘Als ik blijf’ door Gayle Forman lag me namelijk al een tijdje aan te staren en laat daar nu toevallig een verfilming van zijn gemaakt.


Challenge nummer 7: Lees 7 boeken.
Om dit puntje te vervolledigen, heb ik gekozen voor het vervolg op het vorige boek. Dus ‘Where she went’ is dan ook het laatste boek op mijn lijst. Op het eind van deze week zullen we zien hoe het is gegaan. 
Tot dan. 

No comments:

Post a Comment