Wednesday 1 June 2016

Terugblik op Mei 2016

Hallo weer,

Een beetje laten dan belooft, maar hier dan toch mij post voor deze week.
Deze maand zou ik zeker een succes willen noemen. Ik had mezelf namelijk voorgenomen om minstens vier, liefst nog vijf boeken te lezen deze maand en wat denk je dat ik gedaan heb? Jawel, ik heb deze maand maar liefst acht boeken gelezen:

- Cirque du freak: A living nightmare - Darren Shan
- Cirque du freak: The vampire's assistant - Darren Shan
- Cirque du freak: Tunnels of blood - Darren Shan
- Carry on - Rainbow Rowell
- De Schaduwganger - Joris Tulkens
- The memoirs of Sherlock Holmes - Sir Arthur Conan Doyle
- De elfenheuvel: het testament van Kortan - Gert Goovaerts
- De elfenheuvel: De elfenjager - Petra Pardon

Toegegeven, de boeken van Cirque du freak en De elfenheuvel zaten in een lekker handige bundel, maar toch .. Ik heb ze gelezen hé, of dat nu in één of vier bindingen is.

Hieronder zal ik in het kort even op elk boek (of serie boeken) ingaan, voor een volledige review van deze boeken volg je de links.

Cirque du freak lees hier de volledige review
Toen ik aan Cirque du freak begon, deed ik dat met weinig enthousiasme. Maar terwijl de pagina's voorbijvlogen, geraakte ik steeds meer gehecht aan de personages en wilde ik steeds weer weten hoe het verderging. Al bij al een succes dus.

Carry on lees hier de volledige review
Dit boek is eigenlijk een beetje het tegenovergestelde verhaal van Cirque du freak. Ik ben met hoge (misschien té hoge) verwachtingen aan dit boek begonnen en al bij al sloeg dat wat tegen. Het verhaal kwam traag op gang en was voorspelbaar, het einde was erg anticlimactisch, ...
Ondanks dat alles vond ik het wel een leuk boek, in de fijne, vrolijke stijl, die ik van Rainbow gewoon ben. Ik had er alleen meer van verwacht.

De schaduwganger
Na bijna drie weken weet ik nog steeds niet wat ik van dit boek moet vinden. Het was zeker interessant om te lezen, maar een echte verhaallijn kon ik er niet in terugvinden. Flashbacks en metaforen genoeg, maar de personen waar het over gaat staan aan het eind van het boek nog steeds waar ze begonnen zijn. Een vreemd boek, maar zeker eens de moeite om te lezen.

The memoirs of Sherlock Holmes
Shelock Holmes, moet ik hier echt nog iets over schrijven? Ik ben grote fan van de bbc reeks Sherlock (Waar blijft dat verdomde vierde seizoen trouwens?) , waardoor ik ook meer geïnteresseerd geraakte in de originele verhalen over Sherlock en toen die in de nieuwe bbc covers uitkwamen heb ik er dan maar metteen een paar gekocht. Leve het boekenfestijn!
Dit specifieke boek is een collectie van verschillende verhalen, eindigend met The final problem, waarin zoals we allemaal weten, onze geliefde detectieve aan zijn eind komt.
Ik vond niet één verhaal per sé beter of slechter dan een ander maar heb wel met plezier het hele boek uitgelezen.

De elfenheuvel
Ik heb deze serie met plezier gevold op ketnet (lees: dvd) en wilde dan ook de boeken lezen. Deel één en twee had ik al even achter de kiezen en toen ik voor deze maand nog een paar snelle boeken zocht, schoten deze me direct te binnen. De zijn uiteraard geschreven voor kinderen, dus lezen ze voor mij lekker weg, perfect als je een doel in te halen hebt. (de reading challenge van Goodreads, ik loop een beetje achter.)

Al bij al dus een geslaagde leesmaand. Kijk rechtsboven op de blog om te zien wat in deze maand lees.

No comments:

Post a Comment