Sunday 29 October 2017

Leesdoelen 2017 UPDATE #1

Ook dit jaar stelde ik in Januari weer een lijst met leesdoelen samen, origineel in het leven geroepen en volledig geïnspireerd op de verbeelding book challenge van verbeelding.org. Het leek me eens tijd om te kijken hoe ver ik daarmee juist gevorderd ben. Als bijkomende opdracht besloot ik ook weer net als vorig jaar geen enkel boek te lezen dat ik al eens gelezen had. Niet herlezen dus, aangezien ik nog meer dan genoeg boeken bezit die mij stilletjes staan te veroordelen. 
De lijst telt dit jaar 20 puntjes, waarvan ik er  zoveel mogelijk zal proberen af te strepen als het jaar verder gaat. 
Enkele van deze puntjes herken je uit de lijst van vorig jaar, andere zijn helemaal nieuw.

  1. Een boek van een auteur die je een tweede kans wil geven
    Hiervoor nog geen boek gezelen en ook nog niks in gedachten.
  2. Een serie uitlezenVoor dit puntje kan ik zowel De grijze jager 12, als Bibliotheek der zielen en ook Winter gebruiken. Alledrie waardige afsluiters van elk geweldige series.
  3. Een boek dat verfilmd wordt in 2017
    Nog niks voor gevoonden
  4. Een boek dat je cadeau kreegVoor mijn verjaardag kreeg ik dit jaar het elfde deel in de grijze jager serie, dat ik dan ook metteen heb gelezen en zo kan ik ook dit puntje doorstrepen.
  5. Een klassieker
    Tot zover nog niet de moed gevonden om Le morte d'arthur en The hnchback of the notre damme te lezen.
  6. Een kinderboek
    In Mei van dit jaar breide onze familie weer een stukje uit dus ik heb hier zeker geen tekort aan gehad. Ik koos uiteindelijk voor "ik wil de maan" van Jonathan Emmet
  7. Een boek van een auteur waar je nooit eerder iets van las
    voor dit puntje ga ik het mezelf makkelijk maken en ook "ik wil de maan" nemen
  8. Een stiekem-wil-ik-niet-dat-iemand-weet-boek
    nog steeds niet toegeraakt aan de vijfig tinten grijs triologie
  9. Een hervertelling van een bekend sprookje
    Hiervoor ga ik Winter van Marissa Meyer nog eens vermelden, aangezien dat het enige sprookjesverhaal is dat dit jaar op mijn te lezen lijst stond. Een klepper van een boek met ruim 800 pagina's maar zeker de moeite waard.
  10.  Een boek geschreven door iemand met mijn voornaam
    hiervoor neem ik de hopeloze heks door Jill murphy of een book door Jill Mansell
  11. Een boek met een niet-menselijk hoofdpersonage
    eerlijk gezegd weet ik nog niet welk boek ik hiervoor zou kunnen gebruiken. tenzij ik weer een boek uit de boekenkast van mijn zoontje neem?
  12. Een boek dat je voor school moest lezen maar nooit deed
    nog steeds van plan om memoirs of a geisha te lezen hiervoor ...
  13. Minstens 1 boek per maand lezen (liefst dan nog het boek voor de leesgroep)
    ja, vergeet dit puntje maar al :-p
  14. Een boek van een auteur waarvan je in 2016 iets las
    met het laatste deel van mevrouw peregrine, heb ik dit puntje mooi volbracht.
  15. Een boek dat geen roman is (theatertekst, screenplay, dichtbundel, …)
    voor dit puntje ben ik nog steeds van plan om fantastic beasts and where to find them the screenplay te lezen, ga me wel mogen haasten denk ik.
  16. Minstens 5 strips lezen
    Lang leve mij jommekeverslaving!
  17. Lees 2 volwaardige boeken op 1 dag (GEEN strips)  
    ik heb al veel strips gelezen dit jaar, nu nog wat anders
  18. Een boek dat in een andere taal dan Nederlands is geschreven
    Winter is hiervoor een perfecte kandidaad denk ik
  19. Een boek geschreven door een Vlaams auteur
    Voor ditpuntje heb ik dit jaar Blauw is bitter gelezen van Dirk Bracke
  20. Een boek dat al veel te lang op je te-lezen-lijst staat
    welk boek kan ik hiervoor niet gebruiken?

No comments:

Post a Comment