Monday 8 May 2017

De Lunar Chronicles 4: Winter - Marissa Meyer


Titel: De Lunar Chronicles 4: Winter
Auteur: Marissa Meyer
Genre: Young Adult
Aantal pagina’s: 827
Uitgever: Feiwel & amp

Gem. prijs: €20
Waardering:

The Lunar Chronicles komen tot een spectaculair einde in het laatste deel van deze sprookjesachtige serie.

Prinses Winter is geliefd vanwege haar zachtaardige en vriendelijke karakter. De bewoners van Luna fluisteren dat ze ondanks de littekens op haar gezicht, nog mooier is dan haar stiefmoeder, koningin Levana. 

Winter haat haar stiefmoeder en weet dat die haar grote liefde nooit zal goedkeuren, omdat Jacin niet meer is dan een simpele paleiswacht. Maar hij is ook haar beste vriend en helpt Winter om haar hallucinaties, waar ze soms door wordt overvallen, in toom te houden. Winter is echter niet zo zwak als Levana denkt. Samen met Cinder en haar bondgenoten zou Winter weleens genoeg macht kunnen hebben om een revolutie te ontketenen én de oorlog, die al veel te lang bezig is, te beëindigen.

Lukt het Cinder, Scarlet, Cress en Winter om koningin Levana te verslaan en zullen ze nog lang en gelukkig leven?

Het heeft eventjes geduurd, maar ik ben toch eindelijk door deze mastaont van een boek geraakt. Dat lag dan vooral aan het feit dat 823 pagina's toch wel een beetje intimiderend is, zelfs voor een doorgewinterde lezer als ik. En niet zo zeer aan het boek zelf, want, laat me je zeggen: Dit boek (en de hele serie eigenlijk) is ge-wel-dig! 

We hebben ondertussen al een hele hoop meegemaakt met Cinder en haar vrienden en nu komt het allemaal tot een eind. Over het plot van dit boek kan ik eigenlijk niet veel wijt, net omdat het een vervolg is en omdat ik dan al veel te veel vertel over dit deel. Ik kan alleen maar blijven hethalen wat een fantastische schrijfster Marissa Meyer is en wat een geweldig boek dit is.

Uiteraard is geen enkel boek perfect, daarom geef ik ook zelden 5 sterren aan een titel maar die minpuntjes (zoals wat een vervelend personage Winter eigenlijk is) zijn te verwaarlozen want je wil gewoon weten hoe het eindigd en hoe het verder gaat.

Kortom, een geweldige afsluiter van een fantastische serie. Zeker een aanrader!

No comments:

Post a Comment